• אוק 04, 2021
  • צוות האתר
  • כללי

הורדת שירים מיוטיוב

איזה סוג שרת כדאי לשכור עבור שירותי הורדת שירים מיוטיוב?

לאחרונה זה נראה לא מעט ברשת, אתרים שמציעים הורדה של קבצי mp3 או mp4 מתוך סרטוני יוטיוב. הקונספט די פשוט, נכנסים ליוטיוב ומחפשים את הסרטון יוטיוב שרוצים להוריד או את השירים ביוטיוב שרוצים להוריד, מעתיקים את שורת הכתובת מאתר יוטיוב, מדביקים בשורה המיועדת לכך באתר, לוחצים על כפתור ההורדה ותוך שניות ספורות מתבצע תהליך של המרת קובץ ה- FLV של יוטיוב לקובץ המבוקש והורדה למחשב שלך.

אז מה בעצם קורה כאן, לא נכנס לתהליך המורכב של הוצאת הסאונד מתוך סרטון היוטיוב, הפיכתו ל –mp3 והורדתו למחשב האישי או לטלפון הנייד. מה שכן ננסה לסקור כאן זה את יכולות השרת לבצע פעולה שכזו בזמן קצר יחסית ואת סוג השרת הנחוץ עם הקונפיגורציה הנכונה.
על מנת שפעולות המרה שכאלה יוכלו להתבצע על השרת יש צורך בהתקנת תוכנה צד שלישי, כדי שתוכלו להתקין את התוכנה בעצמכם ללא תקלות עליכם להכנס לשרת דרך Shell SSH ורק אז להתקין את התוכנה. גישה לשרתים ב- SSH אפשרית באמצעות תוכנה קטנה שנקראת Putty שזמינה להורדה חינם ברשת. התוכנה העיקרית שמסייעת בהפרדת הסאונד מהוידיאו או הפיכת ה- FLV ל- mp4 זו תוכנה שנקראת ffmpeg.

אז בוא נעשה קצת סדר:

סוג שרת – עדיף שרת לינוקס VPS או DEDICATED למי שיכול להרשות לעצמו. חייבים תעבורת מידע נרחבת ביותר ואם אפשר בלתי מוגבלת – מה טוב. לא ניתן לצפות את כמות הגולשים מראש וכמות ההמרות שיתבצעו על השרת אבל יהיה לא נעים אם נגיע לגבול יכולת התעבורה ואז האתר כולו לא יהיה זמין. חשוב לזכור שאלה קבצים שאמנם יחסית שוקלים מעט בשל איכות מינימלית אך יחד עם זאת מהווים משקל רב לעומת קבצי PHP או HTML לדוגמא.

רוחב פס – בלתי מוגבל

שטח אחסון על הדיסק – בדיוק מאותן סיבות שרוחב הפס צריך להיות בלתי מוגבל כך גם שטח האחסון של הדיסק. וירטואלית זה נכון לשכור כזה שרת, כלכלית שכל אחד יעשה את החישובים שלו.

FFMPEG – זו התוכנה שתסייע לכם לעזור לגולשים שלכם לבצע הורדת שירים מיוטיוב והמרת הקבצים על השרת לפורמט הרצוי.

PUTTY – זו התוכנה שתסייע לכם להתחבר לשרת ב- SSH, להתקין את ה- FFMPEG ולקנפג אותה יחד עם קוד ה- PHP.

אם סתם בא לכם "להשתעשע" עם הרעיון של הורדת שירים מיוטיוב אבל אין לכם תקציב לעשות זאת, מומלץ לקחת איזה מחשב ישן, להפוך אותו לשרת ולבצע עליו את כל הניסויים הברוטאליים שאתם מתכננים לעשות. כך תחסכו כסף רב, תתאמנו וכשתגיעו למני טיים תוכלו להוכיח את עצמכם ביתר קלות. כמו שנאמר קשה באימונים וקל בקרב.

אל תנסו לקחת שרתים שהם חינמיים או כאלה שעולים מעט מאד כסף או במילים אחרות ויותר מקצועיות, אם תנסו להקים אתר להורדת שירים מיוטיוב על שרת שהוא SHARED הסיכויים שלכם הם קלושים עד בלתי אפשריים…

כדאי להשקיע קצת זמן ואולי גם ממון כדי להגיע לתוצאות הרצויות בלי אכזבות מיותרות מהשרת ומפאנל הניהול של השרת. לעיתים קרובות החברות שמנהלות את השרתים האלה משקיעות הון באוטומציה של הקמת החשבונות כך שבמקרה ותרצו את תמיכתם לא ממש יהיה לכם עם מי לדבר כי אולי זו בכלל לא חברת שרתים אלא איזה מישהו משועמם (ממש כמוכם!) שהקים חוות שרתים או אולי רק כמה מחשבים ומוכר חלקי דיסק בזול או בחינם או בתמורה לצפייה בפרסומות, ראו הוזהרתם!

אם עדיין לא אמרתם נואש וחסר לכם ידע בסיסי בהקמת שרתים, תכנות ושאר דברים נחוצים ביותר על מנת להקים אתר לשירותי הורדת שירים מיוטיוב תמיד ניתן לקחת שותף לדרך, איזה מתכנת מוכשר ולמען הספורט וההגשמה העצמית להקים את האתר שתמיד חלמתם עליו.

יש אין ספור אפשרויות בהקמת אתר להורדת שירים מיוטיוב, במיוחד עם קראתם את מה שכתוב למעלה לגבי השרתים והקונפיגורציה המועדפת. כמעט כל מה שתחשבו שיכול להיות שימושי לגולש ייתכן עם קצת מחשבה יצירתית.